زاج چیست؟

زاج چیست؟

  • Industry
  • بازدید: 643

زاج یک سنگ طبیعی و کریستالی است که هزاران سال است که به دلیل خاصیت درمانی آن استفاده می شود، زیرا هم قابض و هم ضد عفونی کننده است. از نظر فنی تر، این یک ترکیب شیمیایی طبیعی به نام سولفات آلومینیوم پتاسیم است که سولفات دوگانه پتاسیم و آلومینیوم است. همچنین به عنوان فقط زاج پتاسیم یا زاج پتاسیم شناخته می شود.

بهترین بلوک‌های آلوم از یک تکه زاج پتاسیمی ساخته می‌شوند که شکل داده شده و آماده استفاده است.

بلوک آلوم را می توان سنگ زاج یا کریستال زاج نیز نامید.

بلوک آلوم چه کاری انجام می دهد؟

زاج یک قابض است که باعث کوچک شدن سلول ها و بافت های پوست می شود.

استفاده در اصلاح، به تسکین پوست تازه تراشیده شده برای مبارزه با سوختگی تیغ، موهای زیر پوستی، برآمدگی ها و قرمزی با کاهش التهاب کمک می کند. همچنین با انقباض رگ‌های خونی در جلوگیری از هرگونه خونریزی ناشی از بریدگی و بریدگی مؤثر است.

در نهایت، منافذ را سفت می کند و به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند که باکتری های سطحی را از بین می برد، که به ضد عفونی کردن پوست تازه تراشیده شده و جلوگیری از عفونت و لکه ها کمک می کند.

خارج از اصلاح، تعدادی کاربرد عملی دارد که از این خواص استفاده می کنند. مانند دئودورانت طبیعی، غذا، به عنوان بخشی از دباغی چرم، در منسوجات، و در تصفیه آب.

اما نبوغ واقعی یک بلوک آلوم در نظارت بر تکنیک است و آن را به ابزاری ضروری برای یادگیری اصلاح با استفاده از تیغ دو لبه (DE) یا مستقیم تبدیل می کند.

حتی اگر یک اصلاح راحت بدون سوختگی با تیغ انجام داده باشید، احتمالاً هنوز جای بهبودی وجود دارد. تکنیک ضعیف یا تیغه‌های کُند اغلب دلیل بریدگی‌ها و بریدگی‌های میکروسکوپی هستند که برای چشم نامرئی هستند.

هنگامی که بلوک آلوم را روی هر نقطه تحریکی پنهان می‌مالید، فوراً نیش می‌زند (شدت نیش نشان می‌دهد که تحریک چقدر بد است). شما می توانید از این نیش برای شناسایی مناطقی از صورت خود استفاده کنید که احتمالاً به اندازه کافی مراقب آنها نیستید یا می تواند سیگنالی باشد که تیغه شما نیاز به تغییر دارد.

احساس سوزش ناشی از استفاده از زاج روی پوست تحریک شده تنها چند ثانیه طول می کشد زیرا به تسکین و کاهش التهاب کمک می کند.

هنگامی که می توانید به طور مداوم یک بلوک زاج را روی پوست تازه تراشیده شده خود بدون هیچ نشانه ای از سوزش بمالید، می دانید که بر تکنیک اصلاح مرطوب خود مسلط شده اید!

زاج از چه چیزی و چگونه ساخته می شود؟

2 نوع مختلف از سنگ زاج برای اصلاح استفاده می شود: سولفات آلومینیوم آمونیاک، که کیفیت پایین تری دارد زیرا تمایل بیشتری به نیش دارد. و سولفات آلومینیوم پتاسیم، همچنین به عنوان زاج پتاس شناخته می شود، که معمولا تمیزتر به نظر می رسد و برای استفاده روی پوست راحت تر است.

از نظر تاریخی، تا سال 2000 قبل از میلاد، زاج به عنوان یک ماده معدنی طبیعی استخراج می شد. در قرن سیزدهم در اروپا با سوزاندن مقادیر زیادی سنگ ساخته می شد تا زمانی که فقط یک پودر سفید باقی می ماند. سپس قبل از اینکه آمونیاک برای جداسازی سولفات آهن به آن اضافه شود، از آب عبور داده شد. سپس کریستال های سولفات آلومینیوم آمونیاک خالص تشکیل می شوند و می توان آنها را جمع آوری کرد.

زاج بسیار مهم بود زیرا به عنوان یک تثبیت کننده برای رنگ های روشن پشم مورد نیاز بود که برای صنعت نساجی ضروری بود.

امروزه زاج پتاسیم به صورت صنعتی با افزودن سولفات پتاسیم به محلول غلیظ سولفات آلومینیوم ساخته می شود.

با آلوم دلتا همراه باشید.

مداد استیپتیک چیست و چه تفاوتی با بلوک آلوم دارد؟

اگرچه بلوک‌های استیپتیک و آلوم از یک ماده ساخته شده‌اند، در نحوه ساخت و زمان استفاده از آنها کمی متفاوت هستند.

یک مداد استیپتیک معمولاً از زاج ساخته می شود که به صورت پودر در آمده و سپس برای استفاده آسان به شکل چوب در آمده است. از آنجایی که پودر شده است، وقتی روی پوست مرطوب استفاده می شود مقدار بیشتری از آن جدا می شود که آن را قوی تر می کند. به همین دلیل، استیپتیک ها فقط برای زمانی که خود را برش می دهید استفاده می شود زیرا پودر کار موثرتری برای سفت کردن ناحیه و توقف خونریزی انجام می دهد.

از طرف دیگر، یک بلوک زمانی که روی پوست پخش می‌شود، فقط مقدار کمی زاج تولید می‌کند، بنابراین هنگام تماس با مناطقی که می‌توان آن را بهبود بخشید، فقط کمی گاز می‌گیرد. این باعث می شود آن را برای دویدن در کل منطقه تراشیده شده ایده آل کنید، زیرا ماندگاری بسیار طولانی تری دارد و در عین حال کار هشدار دادن به شما را در مورد جایی که تکنیک شما نیاز به کار دارد انجام می دهد.

 

چاپ  ایمیل

آلوم دلتا، تولید کننده انواع قطعات و سازه های آلومینیومی با بیش از 25 سال سابقه درخشان در استان تهران و البرز ، با سابقه درخشان در زمینه تولیدات و فروش با سیستم های روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.