صنعت و آلومینیوم

صنعت آلومینیوم

  • Industry
  • بازدید: 555

آلومینیوم یک ماده همه کاره جدایی ناپذیر از زندگی مدرن است. این فلز در همه چیز از قوطی های نوشابه گرفته تا تلفن های همراه و قاب پنجره ها و هواپیماها یافت می شود. فرآیند ساخت آلومینیومی که وارد این محصولات می شود در صفحات داخل بخش صنایع یافت می شود.

جزئیات مربوط به محصولات استفاده نهایی در بخش بازارهای محصول یافت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر مرحله از فرآیند آلومینیوم، با آلوم دلتا همراه باشید.

تولید اولیه فرآیندی است که در آن آلومینا از طریق فرآیند هال-هرولت به فلز آلومینیوم خالص تبدیل می‌شود. بازارهای محصول: برنامه های کاربردی نوآورانه برای آلومینیوم در اطراف ما وجود دارد، از ابزارهای پیشرفته ما گرفته تا موشک هایی که ما را به فضا می برد و در بین همه محصولات روزمره ما.

صنعت آلومینیوم ثانویه از طیف وسیعی از کوره‌ها استفاده می‌کند، با این حال رایج‌ترین آنها کوره‌های طنین‌دار نفت یا گاز با ظرفیت 5 تا 90 تن و کوره‌های دوار با ظرفیت 2 تا 20 تن است. کارخانه های مدرن از مشعل های غنی شده با اکسیژن کارآمد برای سرعت ذوب سریعتر استفاده می کنند.

کوره های طنین دار جعبه ای شکل هستند و برای ذوب ضایعات جامد با عملکرد بالا مناسب هستند. انواع پیچیده‌تر ممکن است با همزن‌های مغناطیسی یا پمپ‌های الکترومغناطیسی برای بهبود نرخ ذوب و در کارخانه‌های بزرگ نصب شوند. آنهایی که برای ریخته‌گری دال نورد استفاده می‌شوند برای ریختن سریع کج می‌شوند در حالی که کاستورهای شمش معمولا ساکن هستند. در حالی که ریورب ها، همانطور که معمولاً شناخته می شوند، اغلب به عنوان کوره های ذوب اولیه استفاده می شوند، اما تقریباً همیشه به عنوان کوره آلیاژسازی و ریخته گری نهایی استفاده می شوند. هنگامی که به عنوان یک ذوب اولیه مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است به مشعل های مرحله ای مجهز شوند که به تجزیه در اثر حرارت ضایعات اجازه می دهد تا قبل از رسیدن به دمای ذوب، رنگ ها و لاک ها را بسوزانند و در نتیجه بازده فلز را افزایش دهند. کوره نهایی آلیاژسازی و ریخته گری مجهز به تجهیزات فلاکسینگ و گاززدایی برای تمیز کردن مذاب قبل از ریخته گری خواهد بود.

آلومینیوم یک فلز بسیار سبک با وزن مخصوص 2.7 گرم بر سانتی متر مکعب است که حدود یک سوم وزن فولاد است. این باعث کاهش هزینه های تولید با آلومینیوم می شود. باز هم، استفاده از آن در وسایل نقلیه باعث کاهش وزن مرده و مصرف انرژی و افزایش ظرفیت بار می شود. این کار همچنین باعث کاهش نویز و بهبود سطح راحتی می شود.

با اصلاح ترکیب آلیاژهای آن می توان استحکام آن را با کاربرد مورد نیاز تطبیق داد. آلیاژهای آلومینیوم- منیزیم- منگنز ترکیبی بهینه از شکل‌پذیری با استحکام هستند، در حالی که آلیاژهای آلومینیوم- منیزیم- سیلیکون برای ورق‌های بدنه خودرو ایده‌آل هستند، که هنگام قرار گرفتن در معرض فرآیند رنگ‌آمیزی پخت، سخت‌شدگی خوبی از خود نشان می‌دهند.

بکار گیری آلومینیوم در صنعت یک نیاز است که نمیتوان ار آن گذشت. با توجه به مزیت های این فلز میتوان آینده روشن تری را در بکار گیری از این فلز متصور شد.

آلومینیوم همه جا هست... چه متوجه بشی یا نه. بیاموزید که آلومینیوم چگونه دنیای مدرن را متحول می کند.

انعکاس
آلومینیوم بازتاب کننده خوبی برای نور مرئی و همچنین گرما است و به همراه وزن کم آن، آن را به یک ماده ایده‌آل برای بازتاب‌دهنده‌ها، به عنوان مثال، اتصالات نور یا پتوهای نجات تبدیل می‌کند. سقف های خنک ساخته شده از آلومینیوم روکش شده با انعکاس 95 درصد از نور خورشید در کاهش گرمای داخلی خورشید در خانه بسیار ارزشمند هستند.

شکل پذیری
آلومینیوم انعطاف پذیر است و نقطه ذوب و چگالی کمی دارد. می توان آن را به روش های مختلفی در شرایط مذاب پردازش کرد. شکل پذیری آن باعث می شود تا محصولات آلومینیومی در نزدیکی انتهای طراحی محصول شکل بگیرند. ورق، فویل، پیکربندی هندسی، لوله، میله یا سیم، آلومینیوم به همه آنها بستگی دارد.

قدرت در دماهای پایین
برخلاف فولاد که در دماهای پایین به سرعت شکننده می شود، آلومینیوم با کاهش دما، استحکام کششی بیشتری نشان می دهد.

نفوذ ناپذیر و بی بو
ضخامت فویل آلومینیومی تنها 0.007 میلی‌متر است، اما همچنان بادوام و کاملاً غیرقابل نفوذ است و مواد غذایی پیچیده شده در آن را عاری از طعم یا بوی خارجی نگه می‌دارد. همچنین از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند.

علاوه بر این، خود فلز غیر سمی و بی بو است که آن را برای بسته بندی محصولات حساس مانند مواد غذایی یا دارویی ایده آل می کند. این واقعیت که می توان از آلومینیوم بازیافتی استفاده کرد، ردپای کربن را برای این مرحله از تولید کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی نیز کاهش می دهد.

شاید صنعت را با اینهمه مزیت بدون آلومینیوم نتوان جلو برد. آلوم دلتا در تولید آلومینیوم در ایران همواره پیشرو بوده و آماده ارائه خدمات می باشد.

 

چاپ  ایمیل

آلوم دلتا، تولید کننده انواع قطعات و سازه های آلومینیومی با بیش از 25 سال سابقه درخشان در استان تهران و البرز ، با سابقه درخشان در زمینه تولیدات و فروش با سیستم های روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.