تولید پروفیل آلومینیوم

تولید پروفیل آلومینیومی

  • Industry
  • بازدید: 817

بسیاری از مطالبی که در گوگل جستجو میکنید به خواص و مزیت های آلومینیوم اشاره کرده اند و صنعت گران میدانند که این فلز پرکاربرد و دوست داشتنی چه خواصی دارد. اینکه بخواهیم تاثیرات آلومینیوم در صنعت را نادیده بگیریم و از آن بگذریم شاید منطقی به نظر نرسد. پروفیل های آلومینیومی کاربرد های بسیاری دارند.

تولید پروفیل آلومینیوم نیازمند دقت و ظرافت است که به نوعی میتواند در کیفیت پروفیل تولید شده تاثیر زیادی داشته باشد. آلومینیوم بدلیل قابلیت بازیافت 100 درصدی بدون از دست دادن کیفیت وخواص خود باعث شده تا دوستداران محیط زیست نیز از آن به نیکی یاد کنند.

تولید پروفیل آلومینیوم در چند مرحله صورت میگیرد.

ابتدا ضایعات آلومینیوم در کوره های ذوب با دمای بالا و حدود 700 درجه ذوب میشوند و به مایع تبدیل میشوند.  پس از اینکه دمای مورد نظر ایجاد شد ضایعات آلومینیوم کاملا ذوب شده و آلومنیوم مایع ایجاد میشود که باید در قالب های مودر نظر به شکل استوانه قرار گیرد. پس از آنکه دمای کوره به میزان مناسب رسید و آلومینیوم کامل ذوب شد، آن را درون قالب های استوانه ای شکل منتقل میکنیم. آلومینیوم ذوب شده باید پس از قرار گیری درون قالب تمیز شوند و ضایعات کمی که بر روی سطح آلومینیوم در قالب قرار میگیرد را از آن جدا میکنیم. پس از آنکه قالب های استوانه ای کمی خنک تر شدند بیلت ها را از قالب بیرون می آوریم و بصورت منظم کنار هم قرار میدهیم.

پس از آنکه قالب های استوانه ای به دمای محیط رسید و اصطلاحا خنک شدند. آن ها را از قالب بیرون میآوریم و بصورت منظم قرار میدهیم. این مرحله تولید بلیت آلومینیوم است که باید بصورت دقیق و با ظرافی بالا صورت گیرد و ما در آلوم دلتا این کار را بصورت تخصصی به پایان میرسانیم.

پس از تولید بلیت آلومینیوم ، نوبت به کوره پیش گرم میرسد. در این مرحله باید بلیت های تولید شده درون کوره های پیش گرم بروند تا دمای مناسب را به خود بگیرند و آماده شوند تا با دستگاه های اکسترود آلومینیوم در فرآبند تولید قرار گیرند. دمای آلومنیوم در این مرحله بسیار مهم است و باید دمای مناسبی باشد تا هم آلومینیوم را گرم نگه دارد و هم به مرحله ذوب نزدیک نکند.

پس از قرار گیری درون کوره های پیش گرم نوبت به دستگاه اکسترود پروفیل آلومینیوم میرسد. بلیت های آماده شده با دمای مناسب را درون دستگاه های تولید پروفیل آلومینیوم قرار میدهیم.

این دستگاه ها عملیات تولید پروفیل آلومینیوم را انجام میدهند. این عملیات با فشار مناسب دستگاه و قالب های مختلفی که در دستگاه قرار میدهیم اشکال مختلف آلومینیوم را تولید میکنند. کیفیت پروفیل تولید شده به نوع قالب و میزان فشار دستگاه و بیلت با کیفتی که تولید شده ،بستگی دارد.

پروفیل آلومینیوم پس از تولید باید به ابعاد مناسب برش داده شوند.

مرحله بسیار حساس که با دقت و ظرافی باید انجام شود. دستگاه های برش آلومینیوم پیشرفته در کارخانه آلوم دلتا میتوانند برش های حساس را با کیفیت بالا انجام دهند.

مشاهده تولید پروفیل آلومینیوم در آلوم دلتا

آلوم دلتا توانایی تولید آنواع پروفیل آلومینیومی در اشکال و ابعاد محتلف را دارد. سابقه درخشان ، بکار گیری نیرو های کارآمد و متخصص و تجربه بسیار بالای این محموعه نامی نیک در این صنعت از هود بجا گذاشته است.

پروفیل های آلومینیوم بدلیل تحمل بار زیاد، باید هنگام ساخت میزان مقاومت آنها نیز در نظر گرفته شود.

قیمت پروفیل آلومینیوم به عوامل مختلفی از جمله قیمت جهان این فلز ، بازار عرضه و تقاضا و موارد دیگر بستگی دارد.

یکی از نشانه های پروفیل آلومینیوم بی کیفیت وجود خط یا زدگی بر روی سطح آن است. پروفیل های آلومینیومی بدلیل صاف بودن سطح این امکان را بشما میدهند تا کیفیت آنها را براحتی تشخیص دهید.

 

چاپ  ایمیل

آلوم دلتا، تولید کننده انواع قطعات و سازه های آلومینیومی با بیش از 25 سال سابقه درخشان در استان تهران و البرز ، با سابقه درخشان در زمینه تولیدات و فروش با سیستم های روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.