مزایا و خواص آلومینیوم

  • Industry
  • بازدید: 713

از نظر فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی، آلومینیوم فلزی شبیه به فولاد، برنج، مس، روی، سرب یا تیتانیوم است. می توان آن را به روشی مشابه با این فلزات ذوب، ریخته گری، تشکیل و ماشین کاری کرد و جریان الکتریکی را هدایت کرد. در واقع، اغلب از همان تجهیزات و روش های ساخت فولاد در آلومینیوم نیز استفاده می شود.

آلومینیوم فلزی بسیار سبک با وزن مخصوص 2.7 گرم بر سانتی متر مکعب است که تقریباً یک سوم وزن فولاد است. این باعث کاهش هزینه های تولید با آلومینیوم می شود. باز هم، استفاده از آن در وسایل نقلیه باعث کاهش وزن مرده و مصرف انرژی و در عین حال افزایش ظرفیت بار می شود. این امر همچنین باعث کاهش نویز و بهبود سطح راحتی می شود.

با اصلاح ترکیب آلیاژهای آن می توان استحکام آن را با کاربرد مورد نیاز تطبیق داد. آلیاژهای آلومینیوم- منیزیم- منگنز ترکیبی بهینه از شکل‌پذیری با استحکام هستند، در حالی که آلیاژهای آلومینیوم- منیزیم- سیلیکون برای ورق‌های بدنه خودرو ایده‌آل هستند که هنگام قرار گرفتن در معرض فرآیند رنگ‌آمیزی پخت، سخت شدن سنی خوبی از خود نشان می‌دهند.
آلومینیوم به طور طبیعی یک پوشش اکسید نازک محافظ ایجاد می کند که از تماس بیشتر فلز با محیط جلوگیری می کند. به ویژه برای کاربردهایی که در معرض عوامل خوردگی قرار می گیرد، مانند کابینت آشپزخانه و وسایل نقلیه مفید است. به طور کلی، آلیاژهای آلومینیوم نسبت به آلومینیوم خالص، به جز آلیاژهای منیزیم-آلومینیوم دریایی، مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارند. انواع مختلف عملیات سطحی مانند آنودایز، رنگ آمیزی یا لاک زدن می تواند این ویژگی را بیشتر بهبود بخشد.

آلومینیوم فلزی نقره ای رنگ و چگالی کم (2.7 گرم بر سی سی) است که در کاربردهای تجاری بسیار متنوعی کاربرد دارد. آلومینیوم بدون آلیاژ انعطاف پذیر است، استحکام متوسطی از خود نشان می دهد و در اکثر شرایط در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. آلومینیوم را می توان با افزودن عناصر آلیاژی مناسب (مس، منیزیم، منگنز، سی و غیره) و عملیات حرارتی/کار بعدی تقویت کرد. آلومینیوم معمولا به دو شکل فرفورژه و ریخته گری استفاده می شود.

این فلز نفوذ ناپذیر و بی بو است و این یکی از مزیت های شگفت انگیز این فلز بشمار میرود. ضخامت فویل آلومینیومی تنها 0.007 میلی متر است، اما همچنان بادوام و کاملاً غیرقابل نفوذ است و مواد غذایی پیچیده شده در آن را عاری از طعم یا بوی خارجی نگه می دارد. از اشعه ماوراء بنفش نیز جلوگیری می کند.

 استفاده از آلومینیوم در اشیاء روزمره منطقی اقتصادی، ایمن و زیست محیطی است. به همین دلیل، آلوم دلتا از آغاز تاریخ 25 ساله شرکت خود تصمیم به تولید محصولات نوآورانه عمدتاً از این فلز سبک منحصر به فرد گرفته است. مزایای آلومینیوم، که در زیر با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است، طیف گسترده ای از راه حل های محصول را امکان پذیر می کند. آلوم دلتا بین محصولات آلومینیومی در زمینه فناوری دسترسی و تجهیزات لجستیک تفاوت قائل می شود. آیا می دانستید؟ آلومینیوم بعد از فولاد پرمصرف ترین فلز است. آلومینیوم رایج ترین فلز در پوسته زمین است. پس از اکسیژن و سیلیکون، آلومینیوم سومین عنصر شیمیایی رایج روی زمین است.

آلومینیوم به ضربه حساس نیست و بسیار محکم است

آلومینیوم کاملا قابل بازیافت است

آلومینیوم بهداشتی است و به راحتی ضد عفونی می شود

آلومینیوم از نظر مغناطیسی خنثی است

آلومینیوم رسانای خوبی برای الکتریسیته و گرما است

 

چاپ  ایمیل

آلوم دلتا، تولید کننده انواع قطعات و سازه های آلومینیومی با بیش از 25 سال سابقه درخشان در استان تهران و البرز ، با سابقه درخشان در زمینه تولیدات و فروش با سیستم های روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.