پروفیل آلومینیوم

  • Industry
  • بازدید: 749

پروفیل های آلومینیومی معمولاً برای اهداف ساختاری محصولات جانبی هستند. می توان سه نوع پروفیل را با توجه به کاربرد آنها تشخیص داد: ساختمانی، معماری و صنعتی.

پروفیل های ساختمانی: این پروفیل ها با وجود وزن خالص کم، سفتی خمشی و پیچشی بالایی را ارائه می دهند. قاب های پنل خورشیدی، سازه های سکوهای کاری و سناریوها و غیره.
پروفیل های معماری: برای این کاربرد، پرداخت سطح بسیار مهم است. پروفیل های معماری برای ساخت چارچوب برای پنجره ها، درها و دیوارهای پرده استفاده می شود.
مصارف صنعتی: در صنعت از پروفیل های آلومینیومی برای مصارف مختلفی استفاده می شود که سفتی یا کیفیت سطح آن چندان مهم نیست، اما ترکیبی از هر دو به همراه سایر ویژگی های ماده، مانند رسانایی، کاربردهای گسترده ای در صنعت برای این کار فراهم می کند. محصول جانبی برخی از نمونه ها می توانند عبارتند از: سیستم های کانال های کابلی، سینک های حرارتی، تهویه مطبوع، کابینت ها و مبلمان و غیره.

درمان های حرارتی
آلومینیوم به عنوان اکثر فلزات برای به دست آوردن خواص مکانیکی مورد نظر ، نیاز به عملیات حرارتی دارد. برای آلومینیوم، مانند نیکل یا تیتانیوم، فرآیند سخت شدن با پیر شدن است. به همین دلیل مهم است که عملیات حرارتی را با توجه به کاربرد تعریف کنید. سه عملیات حرارتی رایج که برای پروفیل های آلومینیومی اعمال می شود عبارتند از:

T4: از دمای محلول توسط هوای اجباری، پیری طبیعی دمیده شده است.
T5: تصفیه از دمای اکستروژن با استفاده از هوای اجباری و سپس پیری مصنوعی. این رایج ترین عملیات حرارتی در پروفیل های آلومینیومی به پروفیل های درب و پنجره است.
T6: از دمای محلول توسط آب (زیر 40 درجه سانتیگراد) و پیری مصنوعی تلطیف شده است.

عملیات سطحی
موارد زیر رایج ترین عملیات سطحی پروفیل های آلومینیومی ما هستند تا رضایت مشتریان خود را برای هر گونه نیاز سازنده فراهم کنند.

پولیش: فرآیند ایجاد یک سطح صاف و براق با مالش یا استفاده از یک عمل شیمیایی است.
آنودایز شده: یک پوشش مشخصه آلومینیومی است، این روش شامل افزایش ضخامت لایه اکسید طبیعی روی سطح قطعات آلومینیومی برای به دست آوردن استحکام و دوام بیشتر اجزا می باشد.
پوشش پودری: می‌تواند پوشش‌های ضخیم‌تری نسبت به پوشش‌های مایع معمولی بدون اجرا یا افتادگی ایجاد کند.
 

ما در آلوم دلتا همچنین با روش های پوشش دیگری مانند رنگ الکتروفورز یا رنگ PVDF کار می کنیم.

برای اطمینان از صحت تلرانس ها برای پروفیل های آلومینیومی، معمولاً از استانداردهای زیر استفاده می کنیم:

EN 755-9: آلومینیوم و آلیاژهای آلومینیوم – میله/نوار، لوله و پروفیل اکسترود شده – قسمت 9: پروفیل ها، تلورانس ها در ابعاد و فرم.
EN 12020-2: آلومینیوم و آلیاژهای آلومینیوم - پروفیل های دقیق اکسترود شده در آلیاژهای EN AW-6060 و EN AW-6063 - قسمت 2: تلورانس ها در ابعاد و فرم.

ما ابزار لازم برای تولید طیف گسترده ای از پروفیل های آلومینیومی را داریم. آلوم دلتا پروفیل ها را طبق استانداردهایی مانند پروفیل های گرد، مربع یا مستطیل تولید می کند. و همچنین پروفیل های سفارشی با آلیاژها، اندازه ها، شکل ها و سیستم های مونتاژ مختلف.

چاپ  ایمیل

آلوم دلتا، تولید کننده انواع قطعات و سازه های آلومینیومی با بیش از 25 سال سابقه درخشان در استان تهران و البرز ، با سابقه درخشان در زمینه تولیدات و فروش با سیستم های روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.