کاربردهای رایج پروفیل های آلومینیومی

تحولات جدید و فناوری روز  بر هر صنعتی تأثیر گذاشته است و بخش های کمی به اندازه صنعت تولید متحول شده اند. از فرآیندهای جدید گرفته تا ماشین آلات به روز که کارها را به سرعت انجام می دهند، فناوری های نوظهور به سرعت کارایی عملیاتی صنعت را افزایش داده اند.


یکی از این پیشرفت‌ها که همه چیز را تغییر داده، اکستروژن آلومینیوم است. اکستروژن آلومینیوم فرآیند مکانیکی تشکیل آلومینیوم برای تغییر شکل و ظاهر فلز است. فرآیند اکستروژن نیاز به شمش یا شمش آلومینیومی دارد که به دلیل خواص چکش خواری برای اکستروژن ایده آل است.

تولید پروفیل آلومینیومی کاری دشوار و با ظرافت است و تجربه در این زمینه بسیار کمک خواهد کرد.

سهم بازار پروفیل های آلومینیومی اکسترود شده از 29.21 درصد به 34.17 درصد در سال 17-2016 افزایش یافته است. با توجه به مقرون به صرفه بودن و مفید بودن آنها، احتمالاً نسبت بیشتری را به دست می آورند. اگر به این فرآیند تولید علاقه مند هستید و نمی دانید که چگونه می تواند به شما کمک کند، در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد که بسیار اهمیت دارد:

فرایند و شرایط:

فرآیند اکستروژن با قالب ها و دو شرایط دمایی گرم و سرد انجام می شود. هنگامی که تا دمای خاص 660 درجه سانتیگراد گرم می شود، نرم می شود و از این رو از یک ظرف پرس عبور می کند که فشرده سازی قابل توجهی را اعمال می کند تا آن را به شکل دلخواه درآورد. روش سرد شامل خنک کردن مواد در دمای اتاق برای عبور از یک قالب است که به آن اجازه می‌دهد تا شکل‌های پروفایل خاصی را به دست آورد.

این فرآیند نیاز به نظارت دقیق دارد زیرا اگر آلومینیوم از دمای مطلوب فراتر رود، استحکام خود را از دست می دهد. بنابراین، برای به دست آوردن اشکال و ویژگی های مورد نظر، باید فرآیند اکستروژن را به دقت زیر نظر بگیرید.

در این مرحله از قالب های کوچکتر عبور داده می شوند که باعث کشیده شدن فلز می شود. پس از فشرده سازی شدید، فلز به دلیل تغییر شکل مولکولی تقویت می شود. بنابراین، این نکته باعث میشود که شکل محصول نهایی خواص آلومینیوم اکسترود شده را تعیین می کند.

اکستروژن خواص این پروفیل های آلومینیومی را بهبود می بخشد و کیفیت خوبی را در محصولات نهایی در مقایسه با سایر روش های پردازش ارائه می دهد. به طور معمول، ابزار اکستروژن حدود 500-5000 دلار هزینه دارد، در حالی که روش های دیگر مانند مهر زنی و شکل دهی رول به ترتیب 5000 دلار و 25000 دلار هزینه دارند. محصولات اکستروژن کیفیت سطح و دقت ابعادی بهتری دارند.در ادامه با آلوم دیتا همراه باشید.

انواع پروفیل:

طیف گسترده‌ای از پروفیل‌های اکستروژن آلومینیومی وجود دارد که با توجه به تغییر شکل مولکولی و خواسته‌های کاربر نهایی متفاوت است. اینها می توانند پیچیده باشند و شامل هندسه پیچیده یا ساده باشند، مانند میله های ساده، میله های L شکل، میله های تک شعاع، میله های سه راهی و غیره.
نوع سطح

اغلب محصولات فرعی در فرآیند اکستروژن وجود دارند که خطوط ریز و به سختی قابل مشاهده در سطح پروفیل ها هستند. عملیات سطح ثانویه می تواند این موارد را از بین ببرد. این یک گام ضروری برای بهبود هندسه و کاهش زبری پروفیل است و می تواند پروفیل را با مقاومت در برابر خوردگی بیشتر تقویت کند.

کاربردهای پروفیل های اکستروژن آلومینیومی

پروفیل های اکستروژن آلومینیومی به دلیل خواص مطلوبی که دارند کاربردهای متنوعی دارند. برخی از رایج ترین برنامه ها عبارتند از:

ساخت و ساز و معماری

در ساخت و ساز، آلومینیوم اکسترود شده در برابر تغییر شکل ناشی از دلایل مختلف مقاومت می کند. این پروفیل ها در نردبان، چاه آسانسور، اسکلت ساختمانی و کاربری های سازه ای، مکانیکی و ... کاربرد دارند.

به طور مشابه، اینها در معماری کاربردهایی دارند که از نرده تا سفیدکننده و سایبان گسترش دارد. آلومینیوم اکسترود شده حسی کلاسیک به طراحی داخلی می دهد. ترکیب بهبود یافته آن از نظر حرارتی اجازه نمی دهد گرما از طریق دیوارهای پرده ای منتقل شود. طبق تحقیقات گراند ویو، کاربرد ساخت و معماری پروفیل ها 60 درصد است در حالی که بقیه کاربردها 40 درصد است.

دستگاه نمایشگر

اغلب در مجموعه ها و نمایشگاه های موقت، قاب های ساختمان با پروفیل های آلومینیومی اکسترود شده ساخته می شوند. تنوع گسترده ای از هندسه پیچیده به پروفیل های مختلف اجازه می دهد تا به سرعت در هم قفل شوند. علاوه بر این، این ساختارها به راحتی قابل جابجایی هستند و ظاهر زیبایی را به تصویر می کشند. اینها همچنین در ویترین، قاب عکس، و کابینت موجودی استفاده می شود.

کاربرد برق

آلومینیوم اکسترود شده یک رسانای کارآمد گرما است و در تابلوهای برق و سایر سیستم های الکتریکی استفاده می شود. علاوه بر این، با شکل دهی مناسب، رادیاتور برجسته ای است که با مدیریت حرارتی سروکار دارد. این ها همچنین در سازه های پشتیبانی از پانل های خورشیدی استفاده می شود.

صنعتی

تقریباً هر سازه صنعتی از پروفیل های آلومینیومی در بخش های مختلف استفاده می کند، خواه نیمکت های کاری باشد یا میله هایی که برای نگهبانی ماشین ساخته شده اند. توانایی آن در مقاوم بودن در برابر زنگ زدگی و خوردگی و ماهیت سبک وزن ملموس آن ارزش بسیار خوبی برای پول ارائه می دهد.

حمل و نقل

مدیریت وزن یکی از جنبه های مهم حمل و نقل است و چه هواپیما و چه تریلر، وزن یک مسئله مهم است. این پروفیل های آلومینیومی نیازهای صنعت حمل و نقل را برآورده می کنند. تریلرها، کابینت‌ها و قفسه‌ها نیز از پروفیل‌های آلومینیومی اکسترود شده استفاده می‌کنند تا سبک وزن باشند و استحکام آنها کاهش نیابد.

متفرقه

سایر کاربردهای پروفیل اکسترود شده عبارتند از:

    محصولات Covid-19 (حفاظ میز، محافظ عطسه و غیره)
    چرخ دستی ها، نوار نقاله ها و محفظه ها و غیره
    کیت سورتمه روتر، ساخت ناب، و دیوارهای محیطی و غیره.
    نرده، خط مونتاژ و قاب تخته آلومینیومی و غیره.
    پروفیل های آلومینیومی سفارشی (آلیاژی، سقفی، سایبان پنجره ها و رینگ های دوچرخه و غیره)

جمع بندی نهایی

مهندسان امروزی موادی را می خواهند که از نظر خواص قوی، مقرون به صرفه و کارآمد باشد و پروفیل های آلومینیومی اکسترود شده همه این ویژگی ها را دارند. اکستروژن آلومینیوم نیز امکان پذیرترین گزینه است که نیازهای تولید منحصر به فرد را از جمله انعطاف طراحی، صرفه جویی در هزینه و کارایی محصول برآورده می کند.

همانطور که به تفصیل توضیح داده‌ایم، این پروفایل‌ها همه چیزهایی را ارائه می‌دهند که کاربرد آن را بهینه می‌کنند. ماهیت سبک وزن، استحکام نگهدارنده و ماهیت مقاوم در برابر خوردگی باعث افزایش طول عمر و دوام می شود. ابزار ارزان قیمتی دارد و نیازی به جوشکاری نیست. علاوه بر این، ظاهر خوبی را نشان می دهد زیرا می توان آن را رنگ کرد و آبکاری کرد.

در مجموع، اخیراً به دنبال کوچک سازی، کاربرد پروفیل های آلومینیومی اکسترود شده به طور قابل توجهی افزایش یافته است و ما همچنان شاهد پیشرفت های جدید خواهیم بود.آلوم دلتا.

چاپ