انواع پروفیل آلومینیوم

  • Industry
  • بازدید: 636

انواع پروفیل های آلومینیومی و موارد استفاده آنها را در این مقاله مورد بررسی قرار میدهیم. اینکه پروفیل های آلومنیومی به صورت هایی تولید میشود و کاربرد آنها به تفکیک نوع آنها به چه صورت است؟

انواع پروفیل های آلومینیومی چیست؟
پرتو توخالی
نمایه مربعی
پروفیل آلومینیوم SD
نمایه RCW
بخش درب
نمایه لوور
بخش T
بسته به کاربرد، انواع پروفیل آلومینیومی می تواند بسیار متفاوت باشد. پروفیل ها یا مقاطع عرضی می توانند دارای ضخامت های بسیار متنوعی باشند که در ارائه فرم یا عملکرد به یک سازه خاص نیز حیاتی است. تولید کنندگان از استفاده از مواد آلومینیوم در تولید پروفیل عمدتاً به دلیل خواص بسیار آن لذت زیادی برده اند. این انعطاف پذیر، سبک وزن و بسیار همه کاره است. همچنین گزینه ای کم هزینه برای افزودن دوام و فونداسیون به یک سازه ارائه می دهد.

پروفیل های آلومینیومی معمولاً از طریق اکستروژن فلزی ساخته می شوند. این شامل عبور یک شمش آلومینیومی به یک قالب ابزار است که دارای سطح مقطع خاص است. محصول اکسترود شده به‌دست آمده می‌تواند در قطعات کوچک از نسخه‌های کشیده‌تر عرضه شود، زیرا هر دو امکان‌پذیر است. با در نظر گرفتن این موضوع، می توان گفت که انواع پروفیل های آلومینیومی محصول فرآیند اکستروژن هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید.

پرتو توخالی
تنها بر اساس نام، پروفیل های آلومینیومی پرتو توخالی به یک تیر توخالی از آلومینیوم اشاره می کنند که دارای مقطع خاصی نیست. اینها معمولاً به عنوان بخشی از تأسیسات مدولار، به ویژه در طراحی ساختمانی یافت می شوند.

تیرهای آلومینیومی توخالی می توانند در اشکال مختلف با زیر طبقه بندی های خاص برای هر کدام باشند. این تیرها ممکن است به شکل تیرهای مستطیلی، مربعی شکل، یا با بالا/پایین توخالی باشند. نتیجه تیری است که می تواند به عنوان بخشی از چارچوب پشتیبانی برای ساختمان ها، پل ها و انواع دیگر کاربردهای صنعتی استفاده شود. آنها در ارائه پشتیبانی افقی به ویژه در مواجهه با بارهای سنگین بسیار مفید هستند.

نمایه مربعی
پروفیل آلومینیوم مربعی

پروفیل های آلومینیومی مربع را می توان به عنوان متعلق به یک زیربخش از آلومینیوم پرتو توخالی طبقه بندی کرد. آنها در کاربردهای مشابه با پرتوهای توخالی استفاده می شوند - بارزترین تفاوت در این است که می توانند پشتیبانی پایدارتری ارائه دهند.

پروفیل های مربعی را می توان به عنوان بخشی از یاتاقان های بار دیوار و همچنین ستون ها و ستون های نگهدارنده یافت. بسته به فرآیند ساخت، آنها را می توان به صورت یکپارچه یا بدون درز ساخت. این شامل یک فرآیند غیر زمان‌بر صاف کردن مداوم یک ورق آلومینیومی و اتصال گوشه‌ها به شکل مربع است. یک نقطه سوراخ کننده با فشار بالا از وسط پروفیل عبور داده می شود تا لبه های داخلی صاف شود.

پروفیل آلومینیوم SD
پروفیل های آلومینیومی نه تنها در کاربردهای بزرگتر، بلکه در مقیاس کوچکتر نیز مفید هستند. در واقع، آنها همچنین به عنوان بخشی از چارچوب پنجره به طور گسترده استفاده می شوند. جدای از سبکی و انعطاف‌پذیری آلومینیوم، مقاومت آن در برابر خوردگی نیز یکی از دلایلی است که آنها می‌توانند به عنوان قاب پنجره پایدار عمل کنند.

پروفیل های SD بهترین انتخاب را برای قاب های پنجره کشویی دارند. پنجره ها دائماً در معرض عناصر مختلفی هستند که در محیط خارجی یافت می شوند مانند گرد و غبار، باران و دمای بالا. هم عملکرد کشویی پروفیل SD و هم توانایی مقاومت در برابر انواع مختلف هوا، آن را بهترین انتخاب کرده است.

نمایه RCW
پروفیل آلومینیومی RCW در یک ساختمان بلند

پروفیل‌های RCW در ساختمان‌های بلند به وفور یافت می‌شوند و معمولاً روی دیوارهای پرده یا مولیون‌ها اعمال می‌شوند. اینها معمولاً هیچ عملکرد ساختاری ندارند، زیرا استفاده اصلی آنها برای ایجاد مانعی برای جلوگیری از ورود عناصر محیطی به داخل ساختمان است.

دیوارهای پرده معمولاً با اسکلت آلومینیومی ساخته می شوند و در اندازه های مختلف تولید می شوند. مهم است که این پروفیل ها حاوی اجزای لازم برای جلوگیری از ورود اشیاء ناخواسته به فضای داخلی ساختمان باشند. این یکی از محرک‌های اصلی است که چرا پروفیل‌های RCW معمولاً با مواد دیگری نصب می‌شوند که به جلوگیری از نشتی کمک می‌کنند.

بخش درب
بخش های درب آلومینیومی همچنین به عنوان بخش ED نامیده می شود، پروفیل هایی هستند که در درب های شیشه ای سنگین ساختمان ها استفاده می شوند. آنها بخشی از کل مکانیسم درب های فشاری هستند و اغلب به عنوان یک سیستم کامل عمل می کنند.

درب های شیشه ای که دارای مکانیزم فشاری هستند در انواع مختلف فضاهای تجاری یافت می شوند. طراحی بی‌شک کلاسیک آن بر فرم و همچنین عملکرد آن دوچندان می‌شود. بخش های آلومینیومی درب به میزان زیادی مواد شیشه را در جای خود محکم می کند تا از سقوط یا واژگون شدن ناگهانی آن جلوگیری کند.

نمایه لوور
لوور آلومینیومی در یک ساختمان

لوور به آرایشی اطلاق می شود که در آن لت ها در فواصل افقی منظم از یکدیگر و با زاویه به هم متصل می شوند. آنها به شکل پرده های پنجره یا کرکره در می آیند. به دلیل ساختار، لوورها عمدتاً برای عبور نور طبیعی یا تهویه استفاده می شوند. آنها همچنین به جلوگیری از ورود زباله به داخل ساختمان کمک می کنند.

لوورهای آلومینیومی را می توان در طرح های سفارشی مختلف، بسته به نیاز ساختمان، تولید کرد. جنس آلومینیوم، در حالی که می تواند تهویه طبیعی و خنک را در داخل ایجاد کند، به جلوگیری از ورود آب نیز کمک می کند. همچنین یک لایه privac اضافه می کند.

آلوم دلتا

چاپ  ایمیل

آلوم دلتا، تولید کننده انواع قطعات و سازه های آلومینیومی با بیش از 25 سال سابقه درخشان در استان تهران و البرز ، با سابقه درخشان در زمینه تولیدات و فروش با سیستم های روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.