خدمات رنگ پودری آلوم دلتا

رنگ‌آمیزی پودری روشی پیشرفته برای اعمال پوشش‌های محافظ و تزئینی بر روی سطح، به‌عنوان محصولات تمام‌شده آلومینیومی و محصولات نیمه‌تمام مانند پروفیل‌ها یا ورق‌های آلومینیومی است.
روش ها مختلفی برای به دست آوردن آلومینیوم در رنگ دلخواه وجود دارد. اما آیا استفاده از رنگ مرطوب عاقلانه است یا یک پوشش پودری نتیجه مطلوب را ارائه می دهد؟ و چگونه آلومینیوم را آنودایز می کنید؟ ما در آلوم دلتا به مزایا و معایب رنگ مرطوب و پوشش پودری می پردازیم تا به خوبی برای فرآیند رنگ آمیزی آماده شوید. به این ترتیب می توانید از نتیجه نهایی خوب مطمئن باشید!
آلومینیوم با پوشش پودری: هنگام پوشش دادن قطعات آلومینیومی، یک تا چند لایه از پوشش پودری به صورت الکترواستاتیک روی مواد پایه اعمال می شود. این پوشش در برابر سایش و خوردگی محافظت می کند، اما می تواند برای تأثیرگذاری بر خواص نچسب، خواص لغزشی یا عایق حرارتی قطعه کار آلومینیومی نیز استفاده شود.
آماده سازی مناسب
قبل از انتخاب بین رنگ یا پوشش پودری، مهم است که آماده سازی را در نظر بگیرید. بدون آماده سازی صحیح، رنگ آمیزی یا پوشش پودری آلومینیوم نتیجه دلخواه را نخواهد داشت. اگر مواد را به درستی پردازش نکنید، این احتمال وجود دارد که رنگ به خوبی نچسبد و به همین دلیل به سرعت پوست کنده شود. برای اطمینان از چسبندگی خوب، آلومینیوم از یک تونل اسپری عبور داده می شود یا از چندین حمام عبور می کند که در آن چربی زدایی و لکه دار می شود. یک حمام نهایی یک لایه تبدیل را معرفی می کند، که اجازه می دهد تا چسبندگی عالی بین آلومینیوم و لایه پوشش/رنگ ایجاد شود.
پوشش پودر آلومینیوم یک لایه محافظ قدرتمند ارائه می دهد پوشش پودری آلومینیوم معمولاً راه حل مورد نظر است، زیرا مزایای زیادی نسبت به رنگ های مرطوب دارد. به عنوان مثال، پوشش پودری تضمین می کند که یک لایه قوی روی آلومینیوم تشکیل شده است. به لطف به اصطلاح اجاق گاز، که در آن پوشش در کوره ذوب می شود، لایه ای از رنگ ایجاد می شود که از یک لایه رنگ شده معمولی قوی تر و کمتر آسیب می بیند. علاوه بر این، پوشش پودر آلومینیوم تضمین می کند که پوشش یک لایه محافظ بر روی مواد تشکیل می دهد. به این ترتیب آلومینیوم در برابر اثرات نمک ها یا مواد شیمیایی بهتر محافظت می شود. این دوباره یک پوشش پودری را زمانی ایده آل می کند که در شرایطی استفاده شود که آلومینیوم مجبور به تحمل زیادی از محیط باشد.
یکی دیگر از مزایای پوشش پودر آلومینیوم: سازگار با محیط زیست است علاوه بر اثر محافظتی، پوشش پودری مزیت بزرگ دیگری نیز دارد: پوشش پودری نسبت به رنگ مرطوب بسیار سازگارتر با محیط زیست است. با رنگ، از لاکی استفاده می شود که یک حلال به آن اضافه شده است. این حلال تضمین می کند که رنگ تا زمانی که اعمال شود در حالت مایع باقی می ماند. پس از اعمال، عامل حل می شود و اجازه می دهد رنگ سخت شود. در مقابل هیچ حلالی در پوشش پودری استفاده نمی شود. پوشش پودری آلومینیوم توسط فرآیند الکترواستاتیکی انجام می شود. پودر با بار منفی روی یک جسم آلومینیومی با بار مثبت اعمال می شود. اثر الکترواستاتیک چسبندگی موقت رنگ را تضمین می کند و پس از آن در کوره گرم می شود. پس از آن پوشش فرصت سفت شدن را پیدا می کند و یک اتصال محکم بین پوشش و ماده ایجاد می شود. از آنجایی که هیچ ماده شیمیایی در فرآیند الکترواستاتیک دخیل نیست، در مقایسه با رنگ های سنتی راه حلی سازگار با محیط زیست است.

آلوم دلتا، تولید کننده انواع قطعات و سازه های آلومینیومی با بیش از 25 سال سابقه درخشان در استان تهران و البرز ، با سابقه درخشان در زمینه تولیدات و فروش با سیستم های روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.