هیتسینک

روش های ساخت هیتسینک:
بسته به شکل و مواد، سینک های حرارتی را می توان با روش های مختلف ساخت.
رایج ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها شامل اکستروژن، آهنگری، ریخته گری و مهر زنی است. سایر روش‌های پرهزینه عبارتند از: ماشین‌کاری CNC، اسکیت کردن و چرخاندن. اگرچه گران هستند، اما می توانند سینک های حرارتی با ویژگی هایی تولید کنند که با روش های دیگر قابل انجام نیستند.
اکستروژن مقرون به صرفه ترین فرآیند برای تولید هیت سینک با پره های صفحه ای است. اما عملیات ثانویه اضافی هزینه کلی آن را افزایش می دهد. آهنگری سرد یک فرآیند بسیار دقیق است که می تواند پین گرد و هیت سینک پین بیضوی تولید کند. به لطف فشار بالا و دمای پایین، سینک حرارتی فورج شده دارای یکپارچگی ریزساختار بسیار خوبی است. ریخته گری، به ویژه ریخته گری، می تواند هیت سینک هایی با هندسه های پیچیده بسازد. اما موادی که می توانند ریخته گری شوند رسانایی حرارتی کمتری نسبت به موادی که در اکستروژن و آهنگری به کار می روند دارند. مهر زنی به طور معمول در ساخت هیت سینک های بلند که نیاز به لوله های حرارتی از طریق پره ها دارند استفاده می شود. برای ساختن هیت سینک های مخصوص می توان از اسکینگ و سوهان استفاده کرد. اما به دلیل قیمت بالا، فقط در برنامه هایی استفاده می شود که هزینه عامل حساسی نیست. ماشینکاری CNC یک روش تولید همه کاره است که می تواند سینک های حرارتی با بیشترین پیچیدگی هندسی یا قطعاتی که نیاز به تحویل فوری دارند تولید کند، اما هزینه آن اغلب یک نقطه ضعف است.
اکستروژن پروفیل آلومینیومی یک روش کار پلاستیکی است که در آن یک نیروی خارجی به یک لایه فلزی قرار داده شده در یک ظرف (سیلندر فشاری) وارد می شود تا از یک سوراخ قالب خاص خارج شود تا محصولی با شکل مقطع و اندازه دلخواه به دست آید. صفحات هیت سینک آلومینیومی به طور گسترده در اتلاف حرارت مدرن استفاده می شود. بیشتر صنایع از آلومینیوم با کیفیت 6063 T5 استفاده می کنند که خلوص آن بیش از 98٪ است. دارای قابلیت انتقال حرارت قوی، چگالی کم و قیمت پایین است. آنها در اشکال و اندازه های مختلف برای نصب دستگاه های مختلف و مصرف برق موجود هستند. هیت سینک به طور کلی یک قطعه استاندارد است و همچنین می تواند با توجه به نیاز کاربر به یک هیت سینک غیر استاندارد تبدیل شود. درمان سطح هیت سینک رنگ الکتروفورتیک یا درمان قطبش اکسیژن سیاه برای بهبود راندمان اتلاف گرما و عملکرد عایق است.
آلوم دلتا تولید کننده انواع هیتسینک های آلومینیوم در ایران است. ساخت آلومینیوم در اشکال مختلف در این شرکت صورت میگیرد. با توجه به کاربرد های بسیاری که برای آلومینیوم و جود دارد و توانایی تولید آلوم دلتا در ساخت انواع اشکال آلومینیوم میتوانید با کارشناسان ما تماس گرفته و سفارش خود را به هر میزان و شکلی انجام دهید.

آلوم دلتا، تولید کننده انواع قطعات و سازه های آلومینیومی با بیش از 25 سال سابقه درخشان در استان تهران و البرز ، با سابقه درخشان در زمینه تولیدات و فروش با سیستم های روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.