حقایق آلومینیوم

  • Industry
  • بازدید: 941

نزدیک به 70 درصد از تمام قوطی‌های نوشیدنی آلومینیومی در سراسر جهان بازیافت می‌شوند و این قوطی نوشیدنی آلومینیومی را به بازیافت‌ترین ظرف نوشیدنی روی کره زمین تبدیل می‌کند.

هر چیزی که از آلومینیوم ساخته شده است را می توان بارها و بارها بازیافت کرد - نه تنها قوطی ها، بلکه فویل آلومینیومی، سینی های غذا، قاب پنجره ها، قطعات خودرو. همه را می توان ذوب کرد و برای ساخت دوباره همان محصولات (یا سایر محصولات) استفاده کرد.
در هر دقیقه از هر روز، به طور متوسط ​​113200 قوطی آلومینیومی بازیافت می شود.
قوطی های آلومینیومی مستعمل نوشیدنی را می توان در کمتر از 60 روز بازیافت کرد و در قفسه های سوپرمارکت به عنوان قوطی نوشیدنی جدید بازگرداند.
اما اگر یک قوطی آلومینیومی به محل دفن زباله برود، 500 سال قبل از اکسیده شدن در آنجا می ماند.
اگر تمام قوطی‌های آلومینیومی در بریتانیا بازیافت می‌شد، به 14 میلیون سطل زباله کمتر نیاز داشتیم. مرتب!
سالانه حدود 5.9 میلیارد قوطی نوشیدنی آلومینیومی در بریتانیا بازیافت می شود. این کافی است که اگر سرتاسر جهان را بچرخانید تقریباً 18 بار.
بازیافت یک تن آلومینیوم باعث صرفه جویی در انتشار دی اکسید کربن ناشی از رانندگی نزدیک به 27000 مایل می شود.
بازیافت یک قوطی آلومینیومی باعث صرفه جویی در انرژی کافی برای روشن کردن تلویزیون به مدت سه ساعت می شود.
بازیافت آلومینیوم 95 درصد انرژی کمتری نسبت به تولید آن از مواد خام مصرف می کند. همچنین فرآیند بازیافت تنها 5 درصد از گازهای گلخانه ای را تولید می کند.
کاهش آلایندگی خودرو در عین افزایش ایمنی
خودرویی که به جای 2 پوند فولاد با 1 پوند اکستروژن آلومینیوم طراحی شده باشد، 3.1 گالن نفت خام را ذخیره می کند و از انتشار 20 پوند CO2 در طول عمر خود جلوگیری می کند. خودروسازان آمریکای شمالی قصد دارند از سال 2012 تا 2025 استفاده از آلومینیوم در خودروها و کامیون های سبک را بیش از 40 درصد افزایش دهند. قاب های آلومینیومی درب عقب، پایه های موتور، کنسول های سقف و تخته های در حال اجرا نیز به دلیل ذاتی خود در برابر خوردگی مقاوم هستند و در تصادفات انعطاف پذیرتر هستند. قدرت و انعطاف پذیری

سبک وزن است - آلومینیوم از نظر حجمی کمتر از سایر فلزات است. در واقع وزن آن حدود یک سوم آهن، فولاد، مس یا برنج است. این باعث می شود حمل و نقل آسان تر و هزینه کمتری حمل شود.

قوی است - اکستروژن های آلومینیومی را می توان به اندازه ای که برای اکثر کاربردها لازم است قوی ساخت. کاربردهای هوای سرد مخصوصاً توسط آلومینیوم به خوبی انجام می شود زیرا با کاهش دما، آلومینیوم در واقع قوی تر می شود.

خورنده نیست - آلومینیوم زنگ نمی‌زند. توسط لایه اکسیدی طبیعی خود محافظت می شود، محافظتی که می تواند با آندایز کردن یا سایر تکنیک های تکمیل بیشتر تقویت شود.

گرما را هدایت می کند - بر اساس وزن و هزینه کلی، آلومینیوم گرما (و سرما) را بهتر از سایر فلزات معمولی هدایت می کند. این عوامل آن را برای کاربردهایی که نیاز به تبادل حرارت دارند ایده آل می کند.

بدون جرقه است - آلومینیوم جرقه ای منتشر نمی کند. این باعث می‌شود که در کاربردهایی که شامل مواد منفجره هستند یا در محیط‌های بسیار قابل اشتعال استفاده می‌شوند، یک انتخاب عالی باشد.

الکتریسیته را هدایت می‌کند—انتقال نیروی انبوه عموماً از طریق آلومینیوم انجام می‌شود، زیرا آلومینیوم دو برابر مس رسانا است.

غیر مغناطیسی است - از آنجایی که آلومینیوم بار مغناطیسی نمی گیرد، برای کاربردهای ولتاژ بالا و همچنین برای الکترونیک مفید است، به ویژه در جاهایی که میدان های مغناطیسی وارد بازی می شوند یا در جاهایی که دستگاه های مغناطیسی حساس به کار می روند.

انعطاف‌پذیر است – آلومینیوم استحکام را با انعطاف‌پذیری ترکیب می‌کند و می‌تواند تحت بارها خم شود یا از ضربه‌ی ضربه به عقب برگردد.

بازتابنده است - آلومینیوم با بازتاب بسیار بالا می تواند برای محافظت از محصولات یا مناطق در برابر نور، امواج رادیویی یا تشعشعات مادون قرمز استفاده شود.

غیر قابل احتراق است - آلومینیوم نمی سوزد و حتی در دماهای بسیار بالا بخارات سمی تولید نمی کند.

قابل بازیافت است - آلومینیوم ارزش ضایعات بالایی را حفظ می کند. می توان آن را بدون از دست دادن هیچ یک از ویژگی های برتر خود به طور نامحدود بازیافت کرد.

این روکش‌ها را می‌پذیرد - آلومینیوم را می‌توان با انواع تکنیک‌های رایج، از جمله رنگ مایع، پوشش‌های پودری، آنودایز یا آبکاری الکتریکی، تکمیل کرد.

بدون درز است - با آلومینیوم، اشکال پیچیده را می توان در بخش های اکسترود شده یک تکه بدون نیاز به استفاده از روش های اتصال مکانیکی ایجاد کرد. این باعث می‌شود که قطعات محکم‌تر شوند و در طول زمان احتمال نشتی یا شل شدن آن کمتر شود.

چاپ  ایمیل

آلوم دلتا، تولید کننده انواع قطعات و سازه های آلومینیومی با بیش از 25 سال سابقه درخشان در استان تهران و البرز ، با سابقه درخشان در زمینه تولیدات و فروش با سیستم های روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.