بازیافت آلومینیوم و برنامه اقدام دایره ای

  • Industry
  • بازدید: 550

برنامه اقدام دایره ای آلومینیوم، استراتژی این بخش برای دستیابی به پتانسیل کامل آلومینیوم برای اقتصاد دایره ای تا سال 2030 است.

این برنامه بر اساس چشم انداز 2050 صنعت آلومینیوم، با تمرکز بر بازیافت است و توصیه های سیاستی را برای سیاست گذاران اتحادیه اروپا برای برنامه اقدام جدید اقتصاد دایره ای ارائه می کند. اهداف اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار CO2 آن است. آلومینیوم این پتانسیل را دارد که یک محرک کلیدی برای گذار اروپا به یک اقتصاد دایره ای و خنثی از نظر آب و هوا باشد. این فلزی حیاتی است که طیف گسترده ای از محصولات و مواد را ایجاد می کند که کمک کننده های ضروری برای دستیابی به آینده ای سبزتر برای اروپا هستند. با ترکیب آلومینیوم با عناصر آلیاژی مختلف می توان طیف وسیعی از خواص (سبک بودن، دوام، رسانایی، شکل پذیری) را به دست آورد. به لطف این ویژگی های منحصر به فرد، آلومینیوم به سایر بخش ها کمک می کند تا به اهداف خود برای کاهش انتشار CO2 دست یابند. به ویژه بخش حمل و نقل

صنعت آلومینیوم می‌خواهد اطمینان حاصل کند که همه انواع قراضه‌های تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به حداقل رساندن و بازیافت آن‌ها به کارآمدترین روش انجام می‌شوند.

سناریوهای بالقوه برای آلومینیوم بازیافتی

در اروپا بر اساس مصرف پیش‌بینی‌شده، مقدار آلومینیوم پس از مصرف برای بازیافت تا سال 2050 بیش از دو برابر خواهد شد. این میزان از 3.6 میلیون تن در سال در سال 2019 به 8.6 میلیون تن تا سال 2050 افزایش خواهد یافت. تا اواسط قرن، 50 درصد از نیازهای ما به آلومینیوم می تواند از طریق بازیافت پس از مصرف کننده تامین شود. امروزه آلومینیوم بازیافتی (ضایعات قبل و بعد از مصرف) 36 درصد از عرضه فلز آلومینیوم در اروپا را تشکیل می دهد. بر اساس برآوردها، بازیافت آلومینیوم می‌تواند انتشار CO2 را تا سال 2050 تا 39 میلیون تن در سال کاهش دهد، که معادل کاهش 46 درصدی CO2 در سال در سال 2050 است. عمدتاً با جایگزینی واردات آلومینیوم اولیه با کربن فشرده با آلومینیوم بازیافتی داخلی پس از مصرف به دست آمد. در نتیجه این سناریوی بازیافت بالا، حجم آلومینیوم وارداتی فروخته شده در اروپا نیز کاهش می یابد و وابستگی اروپا به واردات را کاهش می دهد و در عین حال سالانه 6 میلیارد یورو برای اقتصاد اروپا تولید می کند.

صنعت آلومینیوم مشتاق استفاده از فرصت های ارائه شده و ایجاد تغییرات مورد نیاز است. برنامه اقدام جدید اقتصاد دایره ای که توسط کمیسیون اروپا در 11 مارس ارائه شد، باید انگیزه های مناسبی را برای ارتقای مدل های کسب و کار دایره ای ایجاد کند تا از پتانسیل عظیمی که در پیش روی صنعت آلومینیوم در اروپا قرار دارد، استفاده شود. یک اقتصاد واقعاً دایره‌ای تنها در صورتی می‌تواند محقق شود که به طور کامل توسط یک چارچوب نظارتی کارآمد در سطح اروپا پشتیبانی شود و به استفاده کارآمد از منابع و کاهش تغییرات آب و هوایی کمک کند. ترکیبی از جابجایی مواد دایره‌ای (با طراحی دایره‌ای، جمع‌آوری و مرتب‌سازی بهبودیافته، حذف موانع بازار داخلی، محدودیت صادرات قراضه)، مشوق‌ها برای راه‌حل‌ها و محصولات دایره‌ای و به رسمیت شناختن نقش بازیافت در کاهش آب و هوا. تغییر، شرایطی برای بهره‌گیری از پتانسیل کامل آلومینیوم برای دایره‌ای است.

چرا مواد دائمی مانند آلومینیوم برای اقتصاد دایره ای کاملا مناسب هستند

مهم است که بین بازیافتی که منجر به تخریب تدریجی مواد می شود، و بازیافتی که مواد را بدون از دست دادن ویژگی های ذاتی مواد در چرخه نگه می دارد، تمایز قائل شود. آلومینیوم می تواند ادعا کند که یک ماده دائمی است، ماده ای که خواص ذاتی آن در طول استفاده و پس از بازیافت مکرر به محصولات جدید تغییر نمی کند.

اقتصاد دایره ای با انتظارات امروزی برای تولید و مصرف به روشی پایدارتر طنین انداز می شود. بسته اقتصاد دایره‌ای اتحادیه اروپا شامل چارچوب اصلاح شده زباله و دستورالعمل‌های بسته‌بندی و زباله‌های بسته‌بندی در ژوئن ۲۰۱۸، گامی روشن برای دستیابی به این انتقال بدون به خطر انداختن رقابت‌پذیری اروپا است. با این حال، برای حرکت به سمت یک اقتصاد دایره ای و کارآمد منابع واقعی، ضروری است که تمایز روشنی بین چرخه پایین که منجر به تخریب تدریجی مواد می شود و بازیافت واقعی که مواد را بدون از دست دادن ویژگی های ذاتی مواد در چرخه نگه می دارد، قائل شد. رویکرد کنونی به اقتصاد دایره‌ای، طبقه‌بندی مواد و محصولات را به‌عنوان تجدیدپذیر یا غیرقابل تجدید، قابل استفاده مجدد یا غیرقابل استفاده مجدد یا حتی تجزیه‌پذیر زیستی یا غیرقابل‌تخریب بیش از حد ساده می‌کند. این طبقه‌بندی‌ها برای توسعه شیوه‌های خوب در مدیریت منابع پایدار کافی نیستند: تخریب مواد و تأثیر آن بر مدیریت منابع را در نظر نمی‌گیرد. از این نظر، آلومینیوم می تواند ادعا کند که ماده ای با ویژگی ها یا خواص "دائمی" است که به اختصار "مواد دائمی" نامیده می شود، ماده ای که خواص ذاتی آن در طول استفاده و پس از بازیافت مکرر به محصولات جدید تغییر نمی کند. بدیهی است که آلومینیوم استفاده شده باید به درستی جمع آوری و دسته بندی شود تا برای مرحله استفاده بعدی در دسترس قرار گیرد. نرخ بازیافت پایان عمر امروزی در حال حاضر بالا است: بالای 90٪ در ساخت و ساز و حمل و نقل و 65٪ در بسته بندی.

چاپ  ایمیل

آلوم دلتا، تولید کننده انواع قطعات و سازه های آلومینیومی با بیش از 25 سال سابقه درخشان در استان تهران و البرز ، با سابقه درخشان در زمینه تولیدات و فروش با سیستم های روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.