مزیت های آلومینیوم

  • Industry
  • بازدید: 693

آلومینیوم یک فلز بسیار همه کاره با مزایای بیشمار است، که هم سبک وزن و هم انعطاف پذیر است.

سبک وزن. ...
مقاومت در برابر خوردگی. ...
هدایت الکتریکی و حرارتی. ...
انعکاس و شکل پذیری. ...
بدون بو و نفوذ ناپذیر. ...
قابلیت بازیافت ...
و ...

مزایای آلومینیوم آن را به یک ماده مدرن، کارآمد و موثر برای ساخت و ساز تبدیل می کند، از طریق:

دوام بالا:

محصولات ساختمانی آلومینیوم از آلیاژهایی ساخته می شوند که در برابر آب و هوا، مقاوم در برابر خوردگی و مصون از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش هستند و عملکرد مطلوب را در طول عمر بسیار طولانی تضمین می کنند.

انعطاف پذیری:

ترکیب خواص آلومینیوم کنارهم به این معنی است که می توان آن را به راحتی توسط هر یک از فرآیندهای اصلی فلزکاری صنعتی، از جمله نورد، اکستروژن، آهنگری و ریخته گری شکل داد و پتانسیل طراحی به تمام اشکال را تقریبا نامحدود را تضمین می کند.

وزن سبک:

یک از مهم ترین ویژگی های آلومینیوم وزن سبک آن در کنار مقاومت بالا می باشد. وزن سبک آلومینیوم حمل و نقل و جابجایی آن را در محل ارزان تر و آسان تر می کند.

استجکام و قدرت:

استفاده از آلومینیوم در ساختمان‌ها به معماران کمک می‌کند تا مشخصات عملکرد واقعی را برآورده کنند و در عین حال هزینه‌های روی پی را به حداقل می‌رسانند. آلومینیوم آلیاژی است که تنها با یک سوم وزن فولاد می تواند به اندازه فولاد قوی باشد.

مقاوم در برابر خوردگی :

پوشش اکسید طبیعی آلومینیوم یک سد محافظ موثر در برابر عناصری که فلزات دیگر را می پوشند ایجاد می کند. این یک پوشش قدرتمند است.

جزیره ای:

یک لایه روکش آلومینیومی عایق شده می تواند چهار برابر موثرتر از روکش چوبی بدون عایق، 100 میلی متر آجر یا 200 میلی متر سنگ تراشی باشد.

قابلیت بازیافت:

آلومینیوم 100% قابل بازیافت است و تنها 5% انرژی مصرف شده برای ساخت محصول اصلی را مصرف می کند. تقریباً تمام آلومینیوم مورد استفاده در ساخت و ساز بازیافت می شود.

راندمان حرارتی:

آلومینیوم رنگ نشده به دلیل خواص عایق حرارتی بالا می تواند انتقال حرارت را تا 9.50 درجه سانتیگراد کاهش دهد. این امر در کاهش هزینه های عملیاتی روزافزون تهویه مطبوع بسیار مهم است. علاوه بر خواص بازده حرارتی ذاتی آلومینیوم، Permalite® دارای تعدادی راه حل محیطی خورنده برای انطباق با بخش J قانون ساختمان جهانی است.

ایمن در مقابل آتش سوزی:

آلومینیوم نمی سوزد و بنابراین به عنوان یک ماده ساختمانی غیر قابل احتراق طبقه بندی می شود. آلیاژهای آلومینیوم با این حال در دمای حدود 600 تا 650 درجه سانتیگراد ذوب می شوند، اما بدون انتشار گازهای مضر. محصولات پرمالیت توسط CSIRO مطابق با استاندارد AS/NZS 1530.3 مورد آزمایش قرار گرفته اند و الزامات بند C1.12 قانون ساختمان استرالیا را به عنوان یک مصالح ساختمانی غیر قابل احتراق برآورده کرده اند.

حداقل نگهداری:

تولید محصولات سقف آلومینیومی Permalite® مطابق با دستورالعمل های کنترل کیفیت دقیق BlueScope انجام می شود. در نتیجه حداقل نیازهای نگهداری برای محدوده سقف Permalite® وجود دارد.

تمام این موارد باعث شده تا آلومینیوم را به یک فلز خاص تبدیل کند و استفاده آن را در صنعت افزایش دهد. موارد استفاده آلومینیوم را نیز در مقاله بعد مطالعه نمائید.

آلوم دلتا

چاپ  ایمیل

آلوم دلتا، تولید کننده انواع قطعات و سازه های آلومینیومی با بیش از 25 سال سابقه درخشان در استان تهران و البرز ، با سابقه درخشان در زمینه تولیدات و فروش با سیستم های روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.